Jak skuteczne kampanie Meta i Google Ads przyczyniły się do wzrostu rezerwacji o 217% dla Wrot Chałubińskiego
W czym pomogliśmy?
Kampanie płatne Facebook Ads oraz Google Ads.
Analityka.
O kliencie
Wrota Chałubińskiego to nowy, przepiękny obiekt zbudowany w centrum Zakopanego, zaledwie 5 minut od słynnego deptaku na Krupówkach. Właściciele zadbali o każdy szczegół sprawiając, że obiekt zachwyca we wszystkich wymiarach – od fasady budynku, przez recepcję, pokoje, na strefie wellness kończąc.
Wyzwania
Mimo niezwykłej pieczołowitości włożonej w zbudowanie i wykończenie obiektu, Wrota Chałubińskiego borykały się z małą liczbą rezerwacji, niezależnie od sezonu. Dużym problemem był również fakt, że rezerwacje w wysokim sezonie wpadały na ostatni moment, np. ostatnie pokoje na Sylwestra sprzedawały się 31 grudnia około 18:00. Nie trzeba chyba dodawać, że obsługa takich rezerwacji „last minute” powodowała dużo stresu i zamieszania.
Dodatkowo z powodu złego zarządzania polityką cenową przez firmę zajmującą się revenue managementem i promocją obiektu, obłożenie poza sezonem było bardzo niskie. Dopytując o ten stan rzeczy właściciele słyszeli w odpowiedzi, że „takie obiekty zamyka się poza sezonem”.
Nasze rozwiązania
Pierwszym krokiem dla Wrót Chałubińskiego było przygotowanie lejka marketingowego, który uwzględniał zbudowanie świadomości marki, pozyskanie ruchu na stronę oraz kampanię w sieci wyszukiwania Google. Ta ostatnia miała trafiać w szczególności do osób aktywnie poszukujących pobytu w Zakopanem.
Równolegle prowadziliśmy prace nad odpowiednią konfiguracją konwersji i zdarzeń na stronie, tak aby umożliwić pozyskiwanie konkretnych informacji na temat źródła rezerwacji, jej kwoty oraz wartości.
Kolejnym krokiem było uruchomienie podstawowych kampanii marketingowych uwzględniających wypracowany już lejek marketingowy. W pierwszym miesiącu uruchomiliśmy następujące kampanie:
Meta Ads (Facebook/Instagram):
Google Ads (w metodologii SKAG):
Wprowadzone przez nas zmiany i już w pierwszych kilku miesiącach przełożyły się na znaczący wzrost rezerwacji, o czym niżej.Zgodnie z wstępnym planem i przygotowanym lejkiem marketingowym, w kolejnych miesiącach powstały kampanie remarketingowe, mające na celu ponowne zaangażowanie odwiedzających stronę lub przypomnienie o tzw. „porzuconym koszyku”.
Zrealizujmy razem
kampanie!
Chciałbyś zwiększyć liczbę rezerwacji bezpośrednich? Zastanawiasz się, czy marketing internetowy hotelu jest dla Ciebie?
Jakie wyniki udało się nam tak dokładniej osiągnąć?
Porównując pierwsze półrocze 2022 r. do drugiego:
- Wzrost liczby rezerwacji o 217%.
- Wzrost przychodu o 219%.
- Wzrost średniego wyprzedzenia rezerwacji o 253% (z 6,5 dnia do 16,5 dnia).
Porównując pierwsze półrocze 2022 r. z pierwszym półroczem 2023 r.:
- Wzrost liczby rezerwacji o 205%.
- Wzrost przychodu o 231%.
- Wzrost średniego wyprzedzenia rezerwacji o 292% (z 6,5 dnia do 19 dni).
Porównując drugie półrocze 2022 r. z drugim półroczem 2023 r.:
- Wzrost liczby rezerwacji o 140%.
- Wzrost przychodu o 151%.
- Spadek średniego wyprzedzenia rezerwacji o około 23% (z 19 dni do 14 dni).
Podsumowanie
Przemyślane kampanie Meta oraz Google Ads połączone z odpowiednią analityką i polityką cenową potrafią zwrócić się wielokrotnie. Szczególnie wtedy, gdy działania marketingowe prowadzone są według odpowiednio skoordynowanej strategii, uwzględniają grupę docelową klienta, czy jego najważniejsze atuty.
Takie działania mają szczególne znaczenie w lokalizacjach turystycznych. Argument „sezon i tak się sprzeda”, który ma wielu zwolenników, jest w dużej mierze zasadny. Niezależnie od tego warto mieć świadomość, że takie pozyskiwanie rezerwacji z portali OTA może kosztować nawet kilkadziesiąt lub kilkaset tysięcy złotych rocznie. To olbrzymia kwota, która z powodzeniem mogłaby być wykorzystana na marketing we własnym zakresie.
Przykład Wrót Chałubińskiego pokazuje, że nawet nieduże obiekty posiadające tylko kilkanaście pokoi dzięki poprawnie prowadzonym kampaniom i cierpliwości mogą osiągnąć wymierne korzyści z działań marketingowych.