Apartamenty VIP Zakopane:
Nawet 60% rezerwacji bezpośrednich, dzięki kompleksowym działaniom marketingowym

W czym pomogliśmy?

  • Rebranding.
  • Projektowanie materiałów marketingowych.
  • Projektowanie i wdrożenie nowej strony internetowej.
  • Customowy silnik rezerwacyjny.
  • SEO i kampanie marketingowe.

O kliencie

Firma VIP Apartamenty Zakopane oferuje wynajem luksusowych noclegów w aż 29 lokalizacjach Zakopanego. Od samego centrum przy Krupówkach po najbardziej ustronne okolice miasta, w ich ofercie znajduje się prawie 200 apartamentów o wysokim standardzie. Szczególną wagę firma przykłada do wystroju swoich obiektów łącząc styl góralski z nowoczesnością.

Link do strony klienta: https://vipzakopane.pl/

Wyzwania

Naszą współpracę z klientem rozpoczęliśmy ponad 5 lat temu. Podczas wstępnych warsztatów przyjrzeliśmy się istniejącej wówczas stronie, której stworzenie zlecono innej agencji, a która zupełnie nie odpowiadała potrzebom klienta oraz nie oddawała oferowanego w apartamentach standardu. 

Warsztaty pozwoliły nam na wyciągnięcie wniosków, a następnie ustalenie konkretnego planu działania i jego skuteczną realizację. Jakie dokładniej problemy klienta i potrzeby użytkowników strony udało nam się w ten sposób zdiagnozować?

Wizerunek i ochrona marki

Strona klienta w swojej pierwotnej wersji miała kilka wad:

  • Była mało estetyczna.
  • Niczym się nie wyróżniała. 
  • Nie była responsywna. 
  • Kluczowy dla firmy luksus nie był na niej wyraźnie komunikowany.

Dodatkowo w tamtym okresie bardzo dużo firm określało się jako „vip apartamenty zakopane”. Z tego powodu konkurencja zbierała wiele ruchu z zapytań brandowych, co sprawiało, że inne działania podejmowane przez klienta były nieefektywne – potencjalni goście trafiali do innych firm. Jednocześnie nasz klient otrzymywał wiele negatywnych opinii od gości, którzy skorzystali z usług konkurencji, myląc recenzowane podmioty.

W połączeniu z niską widocznością strony, wymienione wyżej elementy skutkowały liczbą bezpośrednich rezerwacji poniżej 5% na początku naszej współpracy z klientem.

Dezorientacja klientów

Strona internetowa VIP Apartamenty Zakopane w pierwotnej wersji nie była dostosowana do urządzeń mobilnych i była mało intuicyjna. W rezultacie użytkownicy nie potrafiący znaleźć niezbędnych informacji wychodzili ze strony zdezorientowani lub decydowali się na telefoniczną rezerwację pobytu, co znacznie obciążało recepcję. 

Klientowi zależało na przeniesieniu ciężaru rezerwacji na kanał online, czyli na własną stronę www, tak by nie tracić potencjału i odciążyć obsługę pracującą na recepcji.

Czasochłonność i trudna edycja treści

Duża liczba apartamentów (w tamtym okresie było ich ponad 120) oraz skomplikowany sposób edycji informacji na stronie wymagający w wielu przypadkach kontaktu z dostawcą strony powodowały problemy z uzupełnianiem i aktualizacją treści. Każdorazowo klient musiał wprowadzać zmiany w kilku miejscach, tak aby informacje były zgodne zarówno na stronie, jak i w silniku rezerwacyjnym. 

Efekt? Frustracja i brak możliwości szybkiej reakcji ze strony klienta.

Brak wyników marketingowych

Mimo podejmowania działań marketingowych z wieloma firmami zewnętrznymi, wyniki prawie nigdy nie były zadowalające, często wbrew obietnicom. Rezerwacji nie było zbyt wiele, a koszt ich pozyskania przewyższał np. prowizję jaką klient zapłaciłby do Bookingu za umieszczenie swojej oferty na tej platformie.

Bezpieczny i niezawodny system rezerwacyjny

Jednym z najważniejszych wyzwań dla nowej strony było także zwiększenie liczby rezerwacji bezpośrednich. Silnik rezerwacyjny musiał: 

  • wzbudzać zaufanie użytkowników, 
  • być intuicyjny na urządzeniach mobilnych, 
  • zapewniać możliwość mierzenia konwersji trafiających przez stronę.

Zrealizujmy razem
kampanie!

Chciałbyś zwiększyć liczbę rezerwacji bezpośrednich? Zastanawiasz się, czy marketing internetowy hotelu jest dla Ciebie?

Bezpieczny i niezawodny system rezerwacyjny

Prace projektowe rozpoczęliśmy od zdefiniowania idealnego klienta (buyer persona) oraz określenia wartości i wyróżników firmy pasujących do grupy docelowej. Przygotowane informacje wykorzystaliśmy w dalszych pracach, tj. podczas rebrandingu, tworzenia nowej strony www oraz przygotowania odpowiedniej komunikacji marketingowej.

Identyfikacja wizualna zgodna z wartościami firmy

Określenie grupy docelowej i wartości firmy umożliwiło przygotowanie nowej identyfikacji wizualnej, która tym razem budziła odpowiednie skojarzenia. Potencjalny gość na każdym etapie kontaktu z marką może teraz odczuć profesjonalizm i luksus, którego oczekuje.

Co zostało wykonane w ramach prac nad identyfikacją?

  • Logotyp.
  • Materiały marketingowe dla właścicieli apartamentów.
  • Wizytówki.
  • Banery wielkoformatowe.
  • Naklejki na apartamenty i miejsca parkingowe.
  • Key visual kampanii reklamowych.

Ochrona marki VIP Apartamenty Zakopane

Jedną z najistotniejszych bolączek, którą zajęliśmy się od razu, był duży chaos związany z zapytaniami brandowymi. Działania realizowaliśmy w kilku obszarach, a na ich efekty nie trzeba było długo czekać. 
W ramach ochrony marki utworzyliśmy i zoptymalizowaliśmy wizytówkę Google Moja Firma oraz usunęliśmy z Google wizytówki, które nie miały właścicieli, a które nawiązywały nazwą do naszego klienta. Utworzyliśmy ponadto odpowiednie kampanie w systemie Google Ads, tak aby ruch nie trafiał na portale OTA. Ostatnim etapem ochrony marki było uporządkowanie architektury treści na stronie, co zostało uwzględnione w procesie tworzenia nowej strony.

Nowa strona internetowa

Ten element współpracy był niezwykle ważny z kilku powodów. 
Po pierwsze klient był świeżo po nieudanej próbie utworzenia strony www z inną firmą; jak już wspomnieliśmy wcześniej, rezultat prac w żadnym stopniu nie realizował niestety celów i założeń klienta.
Po drugie wszystkie pozostałe związane z grupami docelowymi i identyfikacją wizualną oraz późniejsze działania marketingowe byłyby nieefektywne, gdyby strona internetowa nie została przygotowana w odpowiedni sposób.

W ramach prac nad stroną skupiliśmy się na:

  • Wersji mobilnej (nawet 80% ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych).
  • Szybkości ładowania strony.
  • Przejrzystości.
  • Intuicyjności.
  • Krótkim procesie rezerwacyjnym.

Kampanie marketingowe i analityka

Z jakich kampanii i narzędzi analitycznych zdecydowaliśmy się skorzystać w tym przypadku?

  • Google Ads.
  • Facebook Ads.
  • Google Analytics.
  • Konfiguracja konwersji (wiemy dokładnie skąd jest rezerwacja, na jaką kwotę i jaki jest koszt pozyskania danej rezerwacji).

W 2021 r. średni koszt pozyskania rezerwacji z Google Ads wynosił poniżej 20 zł. Przy budżecie marketingowym ok. 15 tys. zł, udało nam się ich pozyskać na kwotę prawie 2 mln zł.

Podsumowanie

Realizacja projektu pozwoliła VIP Apartamenty Zakopane nie tylko rozwiązać swoje główne problemy, ale także zbudować świadomość swojej marki jako firmy oferującej luksusowe apartamenty w Zakopanem. 
Dzięki wdrożeniu nowej strony wraz z zintegrowanym silnikiem rezerwacyjnym, klienci mogą teraz w bardzo łatwy sposób sprawdzić dostępność i zarezerwować swój pobyt. W efekcie znacząco zmniejszyła się liczba telefonów na recepcję (przy wzroście liczby rezerwacji online). Edycja treści na stronie również stała się łatwiejsza.

Nowa identyfikacja wizualna pozwoliła natomiast wyróżnić się na konkurencyjnym rynku zakopiańskim, co zauważyli nie tylko goście, ale także inwestorzy. Dzięki temu oferta apartamentów prawie się podwoiła od początku naszej współpracy.

Kompleksowa obsługa marketingowa – od SEO aż po kampanie płatne na Facebooku i Google Ads – sprawiła, że liczba rezerwacji bezpośrednich osiąga nawet 60%, przy kosztach pozyskania (w zależności od sezonu) od 20 do 70 zł za rezerwację.

Rezultaty? Podsumowując 2021 rok, rezultaty
z kampanii Google Ads były następujące:

1079

Pozyskanych rezerwacji

1 964 257 zł

Łączna wartość rezerwacji

12,86 zł

Śr. koszt pozyskania rezerwacji

135,92

ROAS na poziomie

14 451,51 zł

Wydaliśmy

Sprawdź, jak
możemy Ci pomóc!

Wojciech Tomaszewski

Założyciel Hotel w Sieci