>
Zadzwoń +48 531 760 799

Marketing Hotelu

Pomagamy hotelom i właścicielom obiektów noclegowych budować widoczność i świadomość marki w internecie oraz pozyskiwać rezerwacje bezpośrednie.

Marketing Hotelu – początek współpracy

Marketing internetowy hotelu, to kluczowy element budowania strategii rezerwacji bezpośrednich, czyli direct booking. Obiekty, które nie podejmują tego typu działań, w większości pozyskują rezerwacje z portali rezerwacyjnych, płacąc przy tym wysokie prowizje.

Pomagając różnym obiektom noclegowym nauczyliśmy się, że najskuteczniejsze działania to te, które pasują zarówno do charakterystyki obiektu, jak i jego wielkości, oferty, lokalizacji, segmentu, sytuacji na rynku oraz szeregu innych zmiennych. To sprawia, że „uszycie na miarę” strategii efektywnych działań marketingowych, jest jednym z najlepszych rozwiązań, które długoterminowo pozwolą zwiększyć liczbę rezerwacji bezpośrednich.

Dlatego, aby rozpocząć współpracę przy Marketingu Hotelu, musimy mieć okazję poznać Twój obiekt i ofertę, zrozumieć grupę docelową oraz przewagi konkurencyjne. Bardzo ważne jest również określenie aktualnej widoczności obiektu w sieci, wcześniej podejmowanych działań marketingowych oraz ich efektów.

Z tego powodu współpracę poprzedza warsztat zerowy, na którym jasno określamy cele i sprawdzamy wyżej opisane punkty. Wynikiem warsztatu jest dopasowany do klienta, budżetu i oczekiwanych efektów plan działań. Są one również omawiane i ustalane z klientem podczas trwania warsztatu, dzięki czemu unikamy późniejszych nieporozumień.

To spotkanie daje także możliwość zweryfikowania realności założeń i potrzebnego czasu na zrealizowanie celów już na wczesnym etapie współpracy, co pozwoli uniknąć popełnienia ewentualnego błędu.

Marketing Hotelu – obszary

Marketing Hotelu błędnie przez wielu jest rozumiany jako „pozycjonowanie”. Jednak przygotowanie skutecznej strategii, która w zauważalny sposób będzie realizować zakładane cele, wymaga wiedzy i zrozumienia wielu obszarów.

Wykorzystanie tylko jednego typu działań lub kanału reklamowego i powielanie działań konkurencji bardzo rzadko przynosi rezultaty. Z tego powodu wiele obiektów uważa, że marketing internetowy „nie działa” i godzi się na płacenie olbrzymich prowizji do portali pośredniczących.

Dlatego tak ważne jest zaangażowanie doświadczonego konsultanta i spojrzenie z innej niż dotychczas perspektywy na podejmowane działania i możliwości.

Najczęściej obszary naszej pracy obejmują:

1. Budowa strategii i lejka marketingowego

Rezultat: strategia marketingowa, która jest oparta o charakter i ofertę obiektu, przewagi konkurencyjne, sytuację na rynku oraz budżet. Gotowy do wdrożenia plan działania z opisanymi etapami.

2. Określenie grupy docelowej i przewag konkurencyjnych

Rezultat: Utworzenie grup docelowych oraz określenie i zrozumienie przewag konkurencyjnych, dzięki czemu zwiększamy skuteczność komunikacji marketingowej i optymalizujemy budżety kampanii.

3. Content Marketing i pozycjonowanie (SEO)

Rezultat: Przygotowanie i realizacja strategii wartościowej treści, mającej na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

4. Płatne kampanie w wynikach wyszukiwania (Google Ads)

Rezultat: Przygotowanie i optymalizacja reklam w wynikach wyszukiwania, która pozwala pozyskiwać rezerwację nawet przy niewielkich budżetach marketingowych.

5. Marketing w mediach społecznościowych (Facebook / Instagram Ads)

Rezultat: Zaplanowanie i realizacja płatnych kampanii, które wyświetlą się odpowiednim osobom bazując na ich zainteresowaniach lub interakcji z profilem/stroną obiektu. A dzięki optymalizacji i odpowiedniemu dopasowaniu, obniżamy koszty samych kampanii.

6. Prowadzenie mediów społecznościowych

Rezultat: przygotowanie i realizacja planu publikacji, który pomoże zbudować i zaangażować grupę docelową, zwiększy świadomość marki i w odpowiednim momencie zdobyć uwagę gości.

7. Wsparcie w budowie strony internetowej

Rezultat: Określenie struktury i wymaganych elementów z uwzględnieniem zasad rządzących stroną internetową obiektu noclegowego, która efektywnie będzie wspierać podejmowane działania marketingowe. Gotowy zestaw wytycznych do wdrożenia przez firmę.

Proces jest również elementem naszej usługi tworzenia strony internetowej hotelu.

8. Audyt działań marketingowych

Rezultat: Analiza podejmowanych działań, wykrycie i zrozumienie problemów, które uniemożliwiają osiągnięcie celów marketingowych. Zbiór rekomendacji i działań mający na celu poprawę osiąganych rezultatów.

9. Mierzalny marketing

Rezultat: Koniec marketingu, który bazuje na przeczuciach i losowych statystykach. Konfiguracja statystyk i jasna informacja, na jakie działania firma wydaje pieniądze i jakie efekty to przynosi.

Co zyskujesz realizując Marketing Hotelu z nami?

  • Marketing dostosowany do Twoich potrzeb – w ciągu ostatnich lat, pozyskaliśmy kilkadziesiąt tysięcy rezerwacji bezpośrednich na kwotę ponad 17 milionów złotych, realizując w tym czasie różnego typu działania marketingowe. Dzięki temu poznaliśmy schematy działań dopasowane do charakterystyki obiektu, lokalizacji i oferty.
  • Efektywnie wydajesz budżet marketingowy – początkowe działania skupione są przede wszystkim na możliwie szybkim zwrocie z inwestycji w marketing, tak by możliwe było reinwestowanie pozyskanych środków.
  • Działania, które można zmierzyć – analityka działań marketingowych wpisana jest w nasze firmowe DNA. Jesteśmy zdania, że podejmowane działania powinny być mierzalne, a comiesięczne raporty powinny pokazywać skuteczność tych działań.
  • Odbiorcy zaczynają Cię rozpoznawać – skutecznie wykorzystasz poszczególne media społecznościowe do budowania świadomości marki.

Marketing Hotelu – ile kosztuje?

Nasze działania marketingowe dobierane są tak, aby były rentowe nawet dla małych i średnich obiektów. Wśród naszych klientów znajdują się obiekty mające po kilkaset apartamentów, jak i kilku/kilkunasto pokojowe obiekty, które dzięki naszej pomoc, w sposób świadomy budują swoją widoczność w internecie i pozyskują rezerwacje bezpośrednie.

Jeżeli chcesz poznać koszty doradztwa dla swojego obiektu, zamów poniżej darmową konsultację i opowiedz nam o sytuacji, którą próbujesz rozwiązać.

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Menu
Kontakt