Marketing Hotelu

Chcesz zwiększyć ilość odwiedzin na stronie i liczbę rezerwacji bezpośrednich? Trafić do nowych klientów i angażować tych stałych, dzięki atrakcyjnym treściom podkreślającym twoją ofertę?

Dzięki naszemu doświadczeniu w branży hotelarskiej kompleksowo rozpoznamy potrzeby twojego obiektu. Zaplanujemy działania marketingowe które przyniosą Ci realne efekty w postaci większej liczby rezerwacji bezpośrednich.


Czy kampanie reklamowe działają w marketingu hotelu?

„Próbowaliśmy marketingu i kampanie płatne nie działają.„, „Były kliknięcia, ale nie było rezerwacji.” lub „Ten system reklamowy to przepalanie budżetu.„. Takie i wiele podobnych zdań słyszeliśmy wiele razy.

Jakie mogą być przyczyny słabych rezultatów kampanii marketingowych Hotelu?

Najczęściej jest to źle dobrany system reklamowy, konfiguracja kampanii lub nieznajomość branży. Wtedy reklamy docierają do użytkowników z błędnym przekazem (niedopasowanym do etapu lejka marketingowego) lub po prostu użytkownik widzi reklamy, które go nie interesują.

Tymczasem poprawnie zaplanowany marketing usług hotelarskich, to świetny sposób żeby dotrzeć do potencjalnych gości na każdym etapie ich decyzji zakupowych. Od etapu świadomości (gdy jeszcze nie znają naszego obiektu), rozważania (gdy się zastanawiają, gdzie pojechać i który obiekt wybrać), po etap konwersji (czyli rezerwacji naszej oferty).

Czy warto inwestować w marketingu hotelu?

Być może trafniejsze będzie tutaj pytanie: „Czy warto oddawać nawet 30% procent przychodu za pozyskanie rezerwacji?„.

Każda z możliwych odpowiedzi będzie miała swoich zwolenników, a odpowiadając najprościej – „to zależy”.

Na tak konkurencyjnym rynku hotelarskim, przed rozpoczęciem działań marketingowych, pod uwagę trzeba wziąć szereg elementów, takich jak:

  1. - wielkość obiektu, jego lokalizacja, udogodnienia,
  2. - grupę docelową,
  3. - sezonowość obiektu,
  4. - techniczne aspekty strony internetowej i silnika rezerwacyjnego,
  5. - aktualna świadomość marki,
  6. - dostępny budżet marketingowy.

Dopiero po poznaniu i zrozumieniu tych elementów, możemy dobrać właściwe platformy reklamowe, wybrać odpowiednie grupy odbiorców, stworzyć wstępną propozycję działań i określić minimalny budżet marketingowy.

Jednak tempo zmian na rynku i w zachowaniach użytkowników sprawia, że skuteczny marketingu usług hotelarskich wymaga umiejętności dostosowywania strategii do zmieniających się trendów oraz oczekiwań klientów.

Skonsultuj z nami marketing Twojego Hotelu

Chciałbyś zwiększyć liczbę rezerwacji bezpośrednich? Zastanawiasz się, czy marketing internetowy hotelu jest dla Ciebie?

Jakie kampanie możemy zrealizować dla Twojego obiektu?

Kampanie w wyszukiwarce Google

Przygotowujemy reklamy, które zachęcają potencjalnych gości do kliknięcia i zwiększają możliwości generowania rezerwacji. Tworzymy m.in. reklamy tekstowe, display oraz wykorzystujemy materiały wideo, aby promować oferty specjalne, pokoje oraz atrakcje hotelu.

Kampanie w sieci reklamowej Google

Projektujemy reklamy tekstowe i z obrazem, które są wyświetlane odpowiedniej grupie docelowej we właściwym czasie, np. przed świętami, weekendami czy sezonami urlopowymi, aby przyciągnąć gości szukających noclegów.

Reklam na Facebooku i Instagramie

Promujemy hotele przy pomocy Meta Ads, tworząc trafne reklamy dla różnych grup docelowych, m.in. pary, rodziny czy podróżujący biznesowi. Wykorzystujemy sprawdzone formaty reklamowe, takie jak karuzele, kolekcje, pojedyncze obrazy czy filmy wideo, aby pokazać urok i wyjątkowość Twojego hotelu.

Jak realizujemy marketing Hotelu?

Analizujemy Twoją ofertę i grupę docelową

Na początku zaczynamy od zaplanowania wszystkich działań. Poznajemy Twój obiekt, ofertę i precyzujemy Twoją grupę docelową. Następnie określamy Twoje wyróżniki i przewagi konkurencyjne, dopasowane do ustalonej grupy docelowej. Sprawdzamy, czy i w jaki sposób użytkownicy wyszukują pobyt w Twojej okolicy. Na koniec ustalamy cele, jakie chcemy osiągnąć i jak to będziemy mierzyć. Zrozumienie oczekiwań klientów jest kluczowe dla przyciągnięcia gości oraz budowania pozytywnego wizerunku hotelu.

Dzięki temu jesteśmy w stanie dobrać kanał(y), na których kampania będzie miała największe szanse powodzenia.

Realizacja i optymalizacja kampanii

Realizujemy kampanię marketingową według ustalonego wcześniej planu. Po uruchomieniu badamy efektywność grup docelowych oraz przygotowanych formatów reklamowych. Sprawdzamy, czy kampanie spełnia założone cele i w razie potrzeby wprowadzamy potrzebne zmiany, by zmaksymalizować wyniki w założonym budżecie.

W tym samym czasie Ty masz stały podgląd do kont reklamowych i zrozumiałych raportów, także w każdej chwili wiesz, co się dzieje.

Uruchamiamy kampanie remarketingowe

W odpowiednim momencie uruchamiamy kampanie remarketingowe, które prezentują użytkownikom inny komunikat / tekst / grafikę, w zależności od podjętych wcześniej przez nich działań.

Dzięki takiemu podejściu masz pewność, że Twój budżet marketingowy wydawany jest w najbardziej optymalny sposób.

Podsumowanie działań

Cyklicznie otrzymujesz od nas zrozumiały raport z działań marketingowych. Zawiera tylko najpotrzebniejsze informacje, które pozwalają ocenić skuteczność kampanii. Dodatkowo umawiamy spotkanie, na którym analizujemy prowadzone kampanie, wyciągamy wnioski i wspólnie ustalamy dalsze priorytety.

Dzięki temu masz wszystkie potrzebne informacje i dane, które pozwolą podejmować dobre decyzje dla Twojego Hotelu.

Co zyskujesz realizując marketing Hotelu z HWS?

Zmniejszasz prowizję płaconą do pośredników

Zwiększ liczbę rezerwacji bezpośrednich, przyciągnij nowych gości, zyskaj niezależność i zbuduj prawdziwe relacje ze swoimi gośćmi.

Masz pewność, że kampanie są dobrze przygotowane

Skorzystaj z naszego bogatego doświadczenia w tworzeniu efektywnych kampanii płatnych dla branży hotelarskiej, co jest kluczowe dla skutecznego marketingu hotelu.

Realizacja celów reklamowych

Poprawnie wdrożona strategia marketingowa pomaga osiągać założone cele, niezależnie od wybranego systemu reklamowego.

Masz stały dostęp do raportów i analiz

W każdym momencie możesz śledzić wyniki swoich reklam oraz monitorować, jak Twoja strona internetowa wpływa na decyzje potencjalnych gości.

Efektywnie wydajemy budżet marketingowy

Reklamy pojawiają się odpowiednim osobom, bazując na ich wcześniejszych interakcjach z Twoim hotelem. Skuteczne działania marketingowe, takie jak marketing w sieci i na mediach społecznościowych, mogą znacząco przyczynić się do pozyskiwania nowych gości, zwiększając widoczność Twojego hotelu na rynku.

Budujesz świadomość marki swojego hotelu

Poprzez zwiększenie ruchu na stronie internetowej Twojego hotelu, zwiększasz jego rozpoznawalność wśród klientów.

Budowanie pozytywnego wizerunku hotelu, zarówno offline, jak i online, jest kluczowe dla pozyskania nowych gości i utrzymania lojalności obecnych.

Czy wiesz, że...?

Odpowiednio przygotowana kampania marketingowa może pozyskiwać wizyty na stronie w kwocie mniejszej niż kilkanaście groszy, a rezerwację nawet poniżej 5% wartości rezerwacji? W tak konkurencyjnej branży, skuteczny marketing jest kluczowy, aby wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć uwagę klientów.

Dlatego to w jaki sposób przygotujemy kampanie, ma bardzo duży wpływ na osiągane wyniki i finalny rezultat kampanii marketingowych.

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Ile kosztuje marketing Hotelu?

Koszt marketingu Hotelu zależy od kilku czynników, tj.: liczby wybranych systemów reklamowych (Meta, Google, TikTok), budżetu reklamowego, czy celów do zrealizowania. Natomiast biorąc pod uwagę aktualne współprace z klientami, to są to kwoty od około 2000 - kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

Dokładną wycenę otrzymujesz od nas po rozmowie, na której poznajemy Twój obiekt, budżet marketingowy, wyzwania i potrzeby. Wszystko po to, aby przygotowane kampanie reklamowe realizowały założone cele, a przede wszystkim były bardziej opłacalne, niż pozyskiwanie rezerwacji poprzez OTA.

Kiedy zobaczę pierwsze wyniki kampanii marketingowych?

Efekty kampanii płatnych (wizyty na stronie, zapytania, rezerwacje) są już widoczne nawet w pierwszym miesiącu działań. Natomiast to zależy również od lokalizacji obiektu, sezonowości, świadomości marki przez gości, czy podejmowanych wcześniej działań. 

W trakcie współpracy masz na bierząco podgląd na prowadzone działania, raporty oraz cykliczne spotkania, na których wszytko dokładnie omawiamy.

Czy kampanie marketingowe są dla mnie?

Kampanie marketingowe są świetną formą dotarcia do potencjalnych gości, ale zauważyliśmy, że nasze działania najlepiej sprawdzają się w obiektach:
– hotelach
– aparthotelach
– firmach zarządzających apartamentami (powyżej 30 apartamentów)

Kiedyś zlecałem kampanie marketingowe, ale nie przyniosło rezultatu. Czy teraz będzie inaczej?

Skuteczność kampanii marketingowych zależy od wielu czynników, np.: polityki cenowej, strony internetowej, silnika rezerwacyjnego, obsługi zapytań telefonicznych / mailowych, lokalizacji, sezonu i samej kampanii.

Prowadząc kampanie dla naszych klientów wypracowaliśmy szereg wskaźników, które pokazują skuteczność kampanii marketingowej na każdym etapie procesu rezerwacji. Na tej podstawie jesteśmy w stanie znaleźć "słabe" punkty działających kampanii oraz wprowadzić optymalizacje.

Przykłady, jak jak marketing hotelu może pomóc, możesz sprawdzić w zakładce "Historie Sukcesu".

Czy zajmujecie się również pozycjonowaniem (SEO)?

Tak, oferujemy również pozycjonowanie strony hotelu i przygotowywanie treści (content marketing), gdzie dzięki naszym sprawdzonym strategiom, możesz zwiększyć ruch na swojej stronie i liczbę rezerwacji bezpośrednich.

Co jeżeli nie mam skonfigurowanych kont reklamowych i analityki?

W ramach rozpoczęcia współpracy pomagamy założyć i skonfigurować konta reklamowe oraz weryfikujemy poprawność instalacji kodów śledzących. W przypadku, gdy zauważymy jakiekolwiek braki lub błędy w konfiguracji, to poprawiamy je jeszcze przed uruchomieniem kampanii.

Potrzebuję stronę internetową – czy możecie mi pomóc?

Tak, możemy również pomóc w przygotowaniu strony internetowej dla branży hotelarskiej. Dobrze przygotowana i utworzona strona internetowa pomaga przyciągnąć nowych klientów do obiektu i pomaga w promocji hotelu w internecie.

Więcej informacji znajdziesz na naszej podstronie "Strona internetowa Hotelu".