Czy kampanie reklamowe działają w marketingu hotelu?
„Próbowaliśmy marketingu i kampanie płatne nie działają.„, „Były kliknięcia, ale nie było rezerwacji.” lub „Ten system reklamowy to przepalanie budżetu.„. Takie i wiele podobnych zdań słyszeliśmy wiele razy.
Jakie mogą być przyczyny słabych rezultatów kampanii?
Najczęściej jest to źle skonfigurowane konto i kampanie reklamowe, docieranie do użytkowników z błędnym przekazem (niedopasowanym do etapu lejka marketingowego) lub po prostu publikowanie reklam, które dla potencjalnego gościa są aktualnie nieistotne.
Tymczasem poprawnie skonfigurowany marketing hotelu, to świetny sposób żeby dotrzeć do potencjalnych gości na każdym etapie ich decyzji zakupowych. Od etapu świadomości (gdy jeszcze nie znają naszego obiektu), rozważania (gdy się zastanawiają, gdzie pojechać i który obiekt wybrać), po etap konwersji (czyli rezerwacji naszej oferty).
Czy warto inwestować w kampanie reklamowe w marketingu hotelu?
Być może trafniejsze będzie tutaj pytanie: „Czy warto oddawać paręnaście procent przychodu za pozyskanie rezerwacji?„.
Każda z możliwych odpowiedzi będzie miała swoich zwolenników, a odpowiadając najprościej – „to zależy”.
Przed rozpoczęciem działań marketingowych, pod uwagę trzeba wziąć szereg elementów, takich jak:
- wielkość obiektu, jego lokalizacja, udogodnienia,
- grupę docelową,
- sezonowość obiektu,
- techniczne aspekty strony internetowej i silnika rezerwacyjnego,
- aktualna świadomość marki,
- dostępny budżet marketingowy.
Dopiero po poznaniu i zrozumieniu tych elementów, możemy dobrać właściwe platformy reklamowe, wybrać odpowiednie grupy odbiorców, stworzyć wstępną propozycję działań i minimalny potrzebny budżetu.
Dlatego decyzję o podjęciu współpracy poprzedza rozmowa, która ma na celu poznanie Twojego obiektu i zweryfikowane, czy podejmowane działania marketingowe mają realną szansę osiągnąć wyznaczony ROAS (czyli zwrot z inwestycji).
Zrealizuj z nami Marketing hotelu
Chciałbyś zwiększyć liczbę rezerwacji bezpośrednich? Zastanawiasz się, czy marketing internetowy hotelu jest dla Ciebie?
Wyślij zapytanieJakie kampanie możemy zrealizować dla Twojego obiektu?
-
Kampanie w wyszukiwarce Google
Przygotowujemy reklamy, które zachęcają potencjalnych gości do kliknięcia i zwiększają możliwości generowania rezerwacji. Tworzymy m.in. reklamy tekstowe, display oraz wykorzystujemy materiały wideo, aby promować oferty specjalne, pokoje oraz atrakcje hotelu.
-
Kampanie w sieci reklamowej Google
Projektujemy reklamy tekstowe i z obrazem, które są wyświetlane odpowiedniej grupie docelowej we właściwym czasie, np. przed świętami, weekendami czy sezonami urlopowymi, aby przyciągnąć gości szukających noclegów.
-
Reklamy na Facebooku i instagramie
Promujemy hotele przy pomocy Facebook Ads, tworząc trafne reklamy dla różnych grup docelowych, takich jak pary, rodziny czy podróżujący biznesowi. Wykorzystujemy sprawdzone formaty reklamowe, takie jak karuzele, kolekcje, pojedyncze obrazy czy filmów wideo, aby pokazać urok i wyjątkowość Twojego hotelu.
-
Reklamy na TikTok
Wykorzystujemy popularność tej platformy wśród młodszych odbiorców, aby promować hotel za pomocą krótkich, angażujących i kreatywnych filmów. Możemy przedstawić pokoje, restaurację, basen czy inne atrakcje hotelu w sposób, który przyciągnie uwagę i zainteresowanie potencjalnych gości, a także zachęci do udostępnienia treści w mediach społecznościowych.
Co zyskujesz realizując marketing hotelu z HWS?
-
Masz pewność, że kampanie są dobrze przygotowane
Skorzystaj z naszego bogatego doświadczenia w tworzeniu efektywnych kampanii płatnych dla branży hotelarskiej.
-
Efektywnie wydajemy budżet marketingowy
Reklamy pojawiają się odpowiednim osobom, bazując na ich wcześniejszych interakcjach z Twoim hotelem.
-
Budujesz świadomość marki swojego hotelu
Poprzez zwiększenie ruchu na stronie internetowej Twojego hotelu, zwiększasz jego rozpoznawalność wśród klientów.
-
Masz stały dostęp do raportów i analiz
W każdym momencie możesz śledzić wyniki swoich reklam.
-
Realizacja celów reklamowych
Poprawnie wdrożona strategia marketingowa pomaga osiągać założone cele, niezależnie od wybranego systemu reklamowego.
-
Zmniejszasz prowizję płaconą do pośredników
Zwiększ liczbę rezerwacji bezpośrednich, zyskaj niezależność i zbuduj prawdziwe relacje ze swoimi gośćmi.
